Általános Szerződési Feltételek
1. Általános rendelkezések
1.1. Az „Általános Szerződési
Feltételek” (a továbbiakban: ÁSZF) a szolgáltató (MOLIER KFT 8096 SUKORÓ FŐ U 52 ; a továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett ILLA
BEREK TURISTAHÁZ (ILLABEREK TURISTAHÁZ 8096 SUKORÓ SOROMPÓVÖLGY U 1.)
szálláshelyeinek igénybevételéhez, illetőleg ehhez kapcsolódóan a Szolgáltató
által nyújtott szolgáltatások igénybevételének feltételeit.
1.2. Egyedi feltételek nem képezik részét
jelen ÁSZF-nek, de nem zárják ki speciális, egyedi megállapodások megkötését
utazási irodákkal, utazásközvetítőkkel, illetőleg más olyan személyekkel,
akikkel a Szolgáltató a szolgáltatásai értékesítése érdekében együttműködik.
2. A szerződő felek
2.1. Szerződő fél az a természetes
személy, jogi személy, vagy jogi személyiség nélküli gazdasági társaság, aki a
Szolgáltató szolgáltatását megrendeli, illetőleg igénybe veszi. Szerződő fél az
a természetes személy is, aki a szolgáltató szolgáltatását ténylegesen igénybe
veszi. A szolgáltatást megrendelő, és/vagy igénybe vevő a továbbiakban: Vendég.
2.2. A Szolgáltató és a Vendég
együttesen -amennyiben a feltételek teljesülése folytán közöttük a szerződés
létrejön- a továbbiakban: Felek.
2.3. Amennyiben a szolgáltatásokra
irányuló megrendelést a Vendég helyett egy áltata megbízott harmadik személy
(továbbiakban: Közvetítő) adja le, az együttműködésre a Szolgáltató és a
Közvetítő között létrejött megállapodás az irányadó, és a Szolgáltató nem
köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a vendéget.
3. A szerződés létrejötte,
a szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei
3.1. A Vendég szóbeli vagy írásbeli
ajánlatkérése a Szolgáltató minden esetben írásbeli ajánlatot küld. Amennyiben
a Szolgáltató írásbeli ajánlatának elküldésétől számított 48 órán belül nem
érkezik a Vendég részéről tényleges megrendelés, a Szolgáltató ajánlati
kötöttsége megszűnik.
3.2. A szerződés minden esetben a
Szolgáltató írásbeli visszaigazolásával jön létre. Amennyiben a Vendég írásbeli
foglalását a Szolgáltató írásban visszaigazolja, a Felek között írásbeli
szerződés jön létre. Szóbeli foglalás, megállapodás vagy módosítás csak akkor
keletkeztet szerződéses kötelmet, ha azt a Szolgáltató írásban visszaigazolta.
3.3. Hitelkártya, vagy bankkártya
adatokkal való foglalás esetén azonnal, átutalás esetén pedig attól fogva
garantált a Vendég megrendelése, hogy a foglalási összeg 50 %-a, illetve a visszaigazolásban szereplő összeg, a
Szolgáltató számlájára megérkezik. Azokat a szobákat, melyekre nem garantált
foglalás vonatkozik, a Szolgáltató jogosult harmadik személy számára
értékesíteni. A beérkezett előlegről a Szolgáltató előlegszámlát állít ki. A
beérkezett előleg lemondás, illetve „no show” esetén
egyaránt vissza nem térítendő.
3.4. A szolgáltatás igénybevételére
létrejött szerződés meghatározott időtartamra szól.
3.5. Amennyiben a vendég a határozott
időtartam lejárta előtt úgy dönt, hogy a szolgáltatást nem kívánja a határozott
időtartam végéig igénybe venni, és a szobát végleg elhagyja, köteles a
megrendelt szolgáltatás teljes ellenértékét a Szolgáltatónak megfizetni, aki
jogosult a megrendelt szolgáltatás teljes ellenértékének követelésére. A
Szolgáltató a Vendég által a határozott időtartam előtt elhagyott szobát
jogosult újra értékesíteni.
3.6. A szolgáltatás igénybevételének
Vendég általi meghosszabbítása akkor lehetséges, ha ehhez a Szolgáltató
előzetesen hozzájárult. A Szolgáltató ebben az esetben kikötheti a már
teljesített szolgáltatások ellenértékének megtérítését.
3.7. A Szolgáltató általi
szolgáltatások igénybevételének feltétele, hogy a Vendégek személyazonosságukat
a vonatkozó törvényi szabályozásnak megfelelően, a szoba elfoglalása előtt
igazolják.
3.8. A szállodai szobákban csak a RECEPCIÓN regisztrált
Vendégek tartózkodhatnak, a látogatók fogadása a közösségi terekben történik.
3.9. A Vendégek a szálloda valamennyi
szolgáltatását saját felelősségükre veszik igénybe, az ott tartózkodásuk teljes
időtartama alatt.
3.10. A szálloda szolgáltatásait igénybe
venni, annak létesítményeit használni minden Vendég csak saját felelősségére
jogosult.
3.11. Amennyiben a gyermekkorú vagy
fiatalkorú vendég egészségügyi állapota vagy más ok indokolja, nem hagyható a
szálloda területén szülői vagy gondozói felügyelet nélkül.
3.12. Tizennégy éven aluli személyek
a szálloda egyes szolgáltatásainak igénybevételére, így különösen a
wellness-létesítmények használatára látogatására, az kizárólag szülői, gondozói
felügyelet alatt jogosultak, a gondozásukra, illetőleg felügyeletükre köteles
személy felelősségére. A hat éven aluli, továbbá úszni nem tudó tizennégy éven
aluli gyermek csak felnőtt felügyelete mellett veheti igénybe a turistaház fürdőmedencét
illetve merülőt, szaunát .
4. A szolgáltatás
igénybevételének megkezdése és befejezése (check-in és check-out)
4.1. A Vendégek a bérelt helyiségeket
az érkezés napján 14:00 órától foglalhatják el.
4.2. A Vendégek a bérelt helyiségeket
a távozás napján 11:00 óráig kötelesek elhagyni.
4.3. A Szolgáltató a felek erre
irányuló előzetes megállapodása esetén kései kijelentkezést biztosíthat a
Vendégek számára, 11:00 és 16.00 közötti távozás esetében 5.000.-Ft egyszeri
díj, míg 16:00 óra utáni távozás esetén 1 éjszaka szállás díjának megfelelő
összeg ellenében.
4.4. A bejelentőlap pontos kitöltése
után a Vendégek a regisztráláskor szobakulcsként belépési kódokat kapnak mely az itt tartózkodásig érvényes a kód egy bejárati
illetve egy szobai jogosultsághoz érvényes kizárólag a szerződésben foglalt
ideig .
5. Lemondási Feltételek
5.1.Az egyéni Vendég foglalását az
érkezést (érkezés napján 14:00 óra) megelőzően a megrendelt szolgáltatások 50 %
a előleg amit a vendég foglalás után 48 óra
időtartamig utal a szolgáltatónak ekkor tekintjük véglegesnek foglalását .
A lemondás legalább 72 órával
lemondás esetén a teljes összegnek 50%-os kötbér kiszámázása és
megfizetése mellett lemondhatja, amennyiben nem szerepel ettől eltérő
információ a visszaigazolásában. Amennyiben a Vendég általi lemondásra az
érkezést megelőző 72 órán belül kerül sor, vagy a lemondás nem történik meg,
illetőleg a Vendég nem érkezik meg (no show), a kötbér
a megrendelt szolgáltatás ellenértékének 100%-a.
Az
illaberek Turistaház felhívja a figyelmet, hogy az alábbi esetekben
is az általános lemondási feltételeket érvényesíti, azaz vis maior-ra történő,
vagy COVID-dal kapcsolatos hivatkozásokokat nem tud elfogadni:
Egy kivétellel fogadjuk el
ha Magyarország kormánya az utazást
közlönyben megjelentetve szünteti meg.
·
akár a
vendég/megrendelő/szolgáltatást igénybe-vevő működését, részéről a szolgáltatás
igénybe vételét, akár a szálláshely működését, vagy a megrendelt
rendezvény/fellépés megtarthatóságát jogszabály vagy hatósági/hivatali
rendelkezés korlátozza, akadályozza, mivel a szolgáltatást ezen esetben is
előkészítjük, illetve a rendelkezésre álló keretek között nyújtjuk.
·
COVID vagy
veszélyhelyzeti rendelkezések esetén, mivel a szolgáltatást ezen esetben is
előkészítjük, illetve a rendelkezésre álló keretek között nyújtjuk.
Az általános lemondási feltételeink tehát a
COVID járvánnyal összefüggő okból eltérést nem engednek, lévén a járvány és
annak hatásai ismertek, azokkal számolni kell, a megrendelés ennek tudatában
történik. Lemondás esetén tehát, kivétel nélkül, a kifizetett előleg
visszatérítésére a vendég/megrendelő az általános szabályok szerint jogosult.
Megrendeléseik, illetve foglalásaik leadásával az Illaberek turistaház ezen
előírását automatikusan elfogadja a megrendelő, szolgáltatás igénybe vevője.
5.2. Lemondásra és módosításra
kizárólag e-mailben és megerősítő telefonhívás útján kerülhet sor a Szolgáltató
értékesítő alkalmazottjánál.
5.3. Amennyiben a Vendég foglalását
előlegfizetéssel biztosította, és az érkezés napján nem érkezik meg, a
Szolgáltató a megfizetett előleg teljes összegét kötbérként érvényesítheti.
5.4. Amennyiben a Vendég a
szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel, hitelkártya garanciával, vagy
más, Szerződésben foglalt módon nem biztosította, az érkezés napján 18:00
órától a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége megszűnik.
5.5. AJÁNDÉKUTLAVÁNY vásárlása esetén
a befizetett összeg NEM visszatérítendő lemondás, vagy no
show- meg nem érkezés - esetén sem!
6. Árak, fizetési feltételek
6.1. A Szolgáltató az árakat Euroban,
illetve Forintban határozza meg. Az árak az idegenforgalmi adót
nem tartalmazzák. A Szolgáltató
jogosult az árakat előzetes értesítés nélkül megváltoztatni, mely változás a
már visszaigazolt foglalásokat nem érinti.
6.2. A Szolgáltató által megadott
árak a visszaigazolás szerinti ellátást, azaz reggelit foglalnak magukban. A reggeli egyszeri
étkezésre a reggeli órákban 7-10 óra között jogosít a turistaház éttermében. Az étkezésre a Vendégek a
házirendben meghatározott időpontokban jogosultak. Az étterem területéről a az ételt elvinni tilos. Az ár magában foglalja a törölköző,
illetve előzetes visszaigazolás szerint a fürdőköpeny használatát, melyeket 3
naponta cserél a szálloda személyzete. Az ár fentieken kívül magában foglalja a
takarítás költségét, melyre3 naponta kerül sor.
6.3. A megrendelt szolgáltatások
ellenértéke a helyszínen készpénzben (Forintban vagy Euroban) egyenlíthető ki,
emellett lehetőség van SZÉP kártyával (MKB, K&H, OTP), Erzsébet
utalvánnyal, és bankkártyával (VISA, Eurocart-Mastercard, Maestro hitelkártya,
AMEX) történő, illetőleg internetes oldalon keresztüli fizetésre.
6.4. A kártyaterhelés forintban
történik.
7. Személyes adatok kezelése
7.1. A Szolgáltató az általa
működtetett weboldal Vendég általi használata közben szükséges, azonosításra
alkalmas, személyes jellegű adatok begyűjtése és feldolgozása során az
érvényben lévő magyar adatvédelmi előírásoknak megfelelően jár el.
7.2. Szolgáltató a tudomására jutott
személyes adatokat az általa nyújtott szolgáltatás igénybevételéhez szükséges
mértéken túl saját marketing tevékenységéhez használja fel. Vendég ehhez a
szolgáltatás igénybevételével hozzájárul. Szolgáltató az adatokat harmadik
személy részére nem tesz hozzáférhetővé, kivéve a jogszabályi kötelezés,
illetve a hatósági eljárás eseteit.
7.3. Szolgáltató a Turistaház
területén a személy – és
vagyonbiztonság érdekében elektronikus térfigyelő rendszert (kamerarendszer)
működtet. Vendég a szálloda területére való belépéssel hozzájárul ahhoz, hogy
róla – kizárólag ezen célból – képfelvétel készüljön.
8.1. A Szolgáltató jogosult a
Vendéggel kötött szerződést azonnali hatállyal felmondani, és a szolgáltatások
nyújtását megtagadni azzal, hogy a Vendég továbbra is tartozik a megrendelt
szolgáltatások ellenértéke 100%-ának megfizetésével, amennyiben
-a.) a
Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésére bocsátott
helyiségeket, berendezéseket és egyéb eszközöket, a Szolgáltató által
biztosított szolgáltatásokat, valamint az azok biztosítására szolgáló helyiségeket,
-b.) Vendég megszegi a turistaház házirendjét, és a házirenddel
ellentétes magatartással felszólítás ellenére sem hagy fel,
-c.) Vendég nem tartja be a Szálloda
biztonsági szabályzatát, és a biztonsági szabályzattal
ellentétes magatartással felszólítás ellenére sem hagy fel,
-d.) Vendég fertőző
betegségben szenved,
-e.) Vendég a szobáját a távozás
napján délelőtt 11.00-ig nem üríti ki, és a tartózkodás meghosszabbításához a
Szolgáltató előzetesen nem járult hozzá,
-f.) a Szerződő fél nem teljesíti a szerződésben
meghatározott előlegfizetési kötelezettségét az abban meghatározott időpontig,
-g.) a Vendég a szálloda
alkalmazottaival durván, vagy kifogásolható módon viselkedik, alkohol vagy
kábítószer hatása alatt áll, vagy egyébként olyan magatartást tanúsít vagy olyan állapotban van, amely folytán a
Szolgáltatótól a szerződés fenntartása nem elvárható,
-h.) a Vendég a békés együttélés
szabályait megszegi, a szálloda alkalmazottaival vagy a többi vendéggel durván,
vagy kifogásolható módon viselkedik,
-i.) a Vendég a szálloda
alkalmazottjával vagy más vendéggel konfliktushelyzetbe kerül, melyet nem
kulturált módon rendez; hangoskodással vagy más nem kívánatos magatartással a
többi vendéget kellemetlen helyzetbe hozza, zavarja, függetlenül attól, hogy a
konfliktus kialakulása melyik félnek róható fel,
-j.) Vendég a turistaház
területén és közvetlen
környezetében, az általa bérelt szobán kívül szexuális cselekményt végez vagy
végeztet, vagy egyébként szeméremsértő módon viselkedik. Azzal, hogy a Vendég
ezt a tilalmat megszegi, hozzájárul ahhoz, hogy az erről készült felvételt a
Szolgáltató teljes körűen felhasználja.
8.2. Amennyiben a szerződés
teljesítése „Vis maior” okból marad el, a szerződés a jövőre nézve megszűnik.
9. Elhelyezési garancia
9.1. Amennyiben a Szolgáltató a
szerződésben kikötött szolgáltatásokat önhibájából nem tudja biztosítani,
köteles a Vendég elhelyezéséről gondoskodni.
9.2. A Szolgáltató kötelezettséget
vállal arra, hogy amennyiben a szállodában történő elhelyezést nem tudja
biztosítani, a Vendéget a szállodához tartozó területen található apartmanjában
helyezi el -melyek a szobáival megegyező
színvonalú szállást biztosítanak-vagy ezt az
elhelyezést felajánlja. Amennyiben az akadály megszűnik, a Szolgáltató jogosult
úgy dönteni, hogy a szerződésben eredetileg meghatározottak szerint, helyezi el a
Vendéget a szerződésben meghatározott időtartam hátralevő részére.
9.3. Abban az esetben, ha a
Szolgáltató fenti kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tesz – függetlenül
attól, hogy a felajánlott elhelyezést a Vendég elfogadja- e - Vendég
kártérítési igénnyel a Szolgáltatóval szemben utóbb nem élhet, vele szemben
további követeléseket nem támaszthat.
10.1. A Vendég jogosult a szerződés
értelmében megrendelt szoba, valamint a szálláshely azon helyiségeinek és
létesítményeinek használatára, amelyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási
körbe, valamint jogosultak a szokásos kiszolgálásra a turistaház
szabályzatának megfelelő
nyitvatartási időben.
10.2. A Vendég a szálláshelyen való
tartózkodásának időtartama alatt panasszal élhet a Szolgáltató által nyújtott
szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban. A Szolgáltató az ezen időtartam
alatt tett és jegyzőkönyvbe vett panaszok kezelésére kötelezettséget vállal.
11.1. A Vendég köteles a szerződésben
meghatározott szolgáltatások ellenértékének megfizetésére; legkésőbb a
szerződésben meghatározott időpontig és az ott megjelölt módon.
11.2. A minibárból történő fogyasztás térítés ellenében történik. A Vendég köteles
távozáskor a fogyasztása ellenértékét megfizetni.
11.2. A Vendég köteles gondoskodni a
vele érkező kiskorúak állandó felügyeletéről. A szálloda személyzetének nincs
kapacitása arra, hogy munkájuk ellátásán felül figyelemmel kövessék a
gyermekeket, így pl. azt, hogy elhagyják-e a szálloda épületét, területét.
11.3. A Vendég köteles az őt ért kárt
haladéktalanul jelenteni a szálloda recepcióján, és rendelkezésre bocsátani
minden olyan információt és adatot, amelyek a káreset körülményeinek
tisztázásához szükségesek, illetőleg amelyek egy esetleges szabálysértési vagy
büntető eljárás alapját képezhetik.
11.4. A Vendég, valamint annak
látogatói és a Vendéggel együtt utazó személyek kötelesek a sa turistaház épületét
és annak közvetlen környezetét rendeltetésszerűen, a többi vendég szükségtelen
zavarása nélkül használni.
11.6. A Vendég köteles az illaberek
turistaházhoz tartozó parkolót a KRESZ
szabályainak megfelelően használni. A parkolóban hagyott tárgyakért a
Szolgáltató felelősséget nem vállal. A parkoló használatára a Vendég kizárólag
foglalása időtartama alatt jogosult, a szoba elhagyásával egyidejűleg köteles a
parkoló használatával felhagyni. Ettől eltérően állapodhat meg a Vendég a
Szolgáltatóval, minden esetben extra díj fizetése ellenében.
11.7. A Vendég köteles a
wellness-részlegen papucsot viselni, az ott található létesítmények használata
előtt minden esetben lezuhanyozni. Tilos a medencét, jacuzzit olajos,
tisztítószeres, homokos testtel használni, azokban szappant, tusfürdőt, egyéb
tisztálkodási szert használni. Lázas betegek, fertőző betegek, görcsös állapotban,
vagy eszméletvesztéssel járó betegségben szenvedők, ittas vagy bódult
állapotban lévő személyek, valamint azok, akiknek nyílt sebük van, a
wellness-részleget nem vehetik igénybe. Tilos a medencékben ételt, italt
fogyasztani, szemetelni, azt mellékhelyiségként használni, dohányozni,
hangoskodással, erkölcstelen viselkedéssel a többi vendég nyugalmát zavarni.
Úszni nem tudók a mélyvizes medencét nem vehetik igénybe. Hat éven aluli és
úszni nem tudó tizennégy éven aluli gyermek csak felnőtt felügyelete mellett
veheti igénybe a fürdőmedencéket. Tilos a medence-térben meztelenül
tartózkodni. Tilos a medencékbe és azok környékére törékeny tárgyat, vagy
bármely más, baleset, sérülés előidézésére alkalmas dolgot bevinni. A Vendég
köteles tájékozódni a turistaház személyzeténél az ott található
berendezések, eszközök használatáról, illetve kezeléséről, amennyiben erre
vonatkozó leírást nem talál, vagy az számára nem egyértelmű. Az uszodamester,
és a biztonsági szolgálat alkalmazottainak útmutatásait minden fürdőzőnek be
kell tartania. A medencébe és a jacuzziba tilos az ugrálás.
11.9. A közösségi terekben
található játékok, tárgyak
helyben történő használatra rendeltek. Amennyiben a Vendég el szeretné vinni őket, ehhez köteles
előzetesen engedélyt kérni a recepción, használat után pedig köteles
visszavinni a kérdéses tárgyakat a közösségi térbe.
11.10. A Vendég szobájában csak a
magával hozott ételt fogyaszthatja el, a szoba állagának, tisztaságának
megóvása mellett. A szálloda területére házhozszállítással ételt rendelhet
11.11. Vendég köteles bármilyen
rendkívüli eseményt – személyi sérülés, balesetveszélyes eszköz vagy tárgy-
azonnal jelezni a szálloda legközelebbi munkavállalójának.
11.12. A Turistaház területén a
Vendég este 22:00-06:00 órától köteles tartózkodni minden olyan
magatartástól, zajkeltéstől, mely a megszálló többi vendéget zavarhatja.
11.13. A Vendég köteles a szobáját
minden esetben bezárni.
A dohányzás a turistaház épületében
tilos azt csak erre kijelölt helyen megengedett
11.14. A Vendég magára nézve kötelezőnek
ismeri el a turistaház , és a fürdő házirendjét,
valamint a biztonsági előírásait, és az azokkal ellentétes magatartás
tanúsításától tartózkodni köteles. Amennyiben a Vendég az ezekben a
dokumentumokban foglaltakat megszegi, az eset súlyosságára tekintettel
Szolgáltató jogosult őt az érintett szolgáltatás igénybevételétől eltiltani,
vagy a köztük létrejött szerződést az ellenszolgáltatás követelése mellett
felmondani.
12.1. A Vendég köteles megtéríteni
mindazon kárt, melyet a Szolgáltató vagy harmadik személy szenved el és
amelyeket a Vendég, annak kísérője, vagy ezen
személyek bármelyikének felügyelete alá tartozó személy okoz.
A tűzvédelmi berendezések rongálása
dohányzás vagy tűzgyújtás okozta riasztás valamint téves riasztógomb megnyomása eseten kiérkező
tűzoltó hatóságok kiszállási díj megtérítése melynek összeg
12.2. A Vendég köteles megtéríteni
azt a kárt, amelyet a szobában vagy a szálloda más helyiségeiben, illetőleg a
szálloda környezetében, a parkolóban, kertrészben . a
nem rendeltetésszerű használat okoz. A rendeltetésszerű használatból adódó
állagromlásért a Vendég nem felelős. különböző sport
céljából történő használata, a kerítésre történő felmászás, padokra, más
bútorokra történő csoportos felmenetel .
12.3. A Vendégnek a bérelt szobát és
a többi, általa használt helyiséget olyan állapotban kell elhagynia, amilyen
állapotban azt a Szolgáltató a használatába bocsátotta. A rendeltetésszerű
használatot meghaladó igénybevételből (kiömlött folyadék, vizelet, hányadék, dohányzás, etc.) adódó extra takarítási költségek
fejében a Vendég köteles az okozott kár mértékének megfelelő, de minimum
12.4. Az átvételkori állapot
fenntartása a kertre is vonatkozik. A virágok, más növények leszakítása,
rongálása, kiásása etc. során adódó költségek pl. újbóli telepítés költségei a
kárt okozó Vendéget terhelik.
12.5. Amennyiben a Vendég a
wellness-részlegen található medence vizét oly mértékben szennyezi, hogy annak
lecserélése vagy a szokásostól eltérő vegyszeres kezelése indokolt, a Vendég a
medence vizének szennyezése esetén a szennyezés valamint a kiesett üzemidő
mértékének megfelelő, de minimum
12.6. A Vendég felelősséggel tartozik
a gondozása vagy felügyelete alatt álló kiskorú magatartásáért. Köteles ennek
értelmében megtéríteni mindazon kárt, melyet a kiskorú okoz, függetlenül attól,
hogy annak magatartása károkozásra irányul, vagy pusztán gyerekjáték eredménye
(pl. falak, bútorok összefirkálása, kárpit tépkedése).
12.7. Az okozott kárt a Vendég
haladéktalanul köteles bejelenteni a Szolgáltató személyzete valamely tagjának.
12.8. Az wellness-részleg használata
körében kapott öltözőszekrény-kulcsot a Vendég köteles visszaszolgáltatni,
ennek elmaradása esetén a Vendég 10.000.-Ft egyszeri díjat köteles megfizetni.
13.1. Amennyiben a Vendég az igénybe
vett, vagy megrendelt és igénybe nem vett szolgáltatások ellenértékének
megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a Szolgáltatót
követelései biztosítása végett zálogjog illeti meg a Vendég mindazon
vagyontárgyaira, melyeket magával a szállodába bevitt.
13.2. A turistaház területén a Szolgáltató vagyonvédelmi
és biztonsági okokból kamerarendszert működtet, a Vendég a szállodába való
belépéssel hozzájárul ahhoz, hogy róla felvétel készüljön. A Szolgáltató a
felvételeket magánszemélyek részére nem adja ki, csak hatósági megkeresés
alapján a hatóság részére szolgáltatja ki azokat.
13.3. A Szolgáltató a turistaház működtetése,
fenntartása körében jogosult elvégezni az ezzel járó szokásos teendőket (pl.
heti egy fűnyírás) és egyéb karbantartási munkálatokat, melyeket igyekszik a
vendégek legkisebb zavarása mellett kivitelezni.
14.1. A Szolgáltató köteles a
szerződés alapján a megrendelt szolgáltatások biztosítására, szerződéses
kötelezettségeinek az érvényes előírásoknak és standardoknak megfelelően
történő teljesítésére.
14.2. A Szolgáltató kötelezettséget
vállal a Vendég írásos és dokumentáltan beérkezett panaszainak kivizsgálására,
valamint a probléma kezeléséhez szükséges intézkedések megtételére, valamint
ezek írásba adására.
15.1. A Szolgáltató felelősséget
vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, amely a szálloda területén maga,
vagy alkalmazottja hibájából következett be.
15.2. A Szolgáltató felelőssége nem
terjed ki az olyan káreseményre, amely a Szolgáltató és alkalmazottainak
ellenőrzési körén kívül eső, elháríthatatlan ok miatt következik be, vagy
amelyet a Vendég, vagy a felügyelete alá tartozók okoznak.
15.3. A Szolgáltató jogosult
kijelölni a szálloda területén olyan helyeket, melyekre a Vendég nem léphet be.
A Szolgáltató mentesül a felelősség alól olyan károk esetében, melyek a
Vendéget vagy a felügyelete alatt állókat olyan helyen érik, ahova nem
léphetnek be.
15.4. A Szolgáltató kárfelelőssége
csak abban az esetben áll fenn, ha a Vendég az őt ért káreseményről
haladéktalanul értesíti a Szolgáltatót, és rendelkezésére bocsátja a szükséges
adatokat.
15.5. Nem felel a Szolgáltató a nem
rendeltetésszerű használatból eredő károkért.
15.6. Értéktárgyért, értékpapírokért,
készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a dolgot megőrzésre
kifejezetten átvette, vagy olyan okból következett be a kár, amelyért az
általános szabályok szerint felelősséggel tartozik.
15.7. A turistaház wellness-részlegének használata, -ahogy
a szálloda minden szolgáltatásának igénybevétele- saját felelősségre történik.
A fitnesz és wellness-létesítmények kerékpár kölcsönzés szauna merülő használata is
kockázatot hordoz magában pl. a padlófelületek csúszóssága az ilyen és ehhez hasonló kockázatokkal a
szolgáltatásokat igénybe vevőknek számolniuk kell. A turistaház az ezen
szolgáltatásokat igénybe vevőket ért ilyen balesetekért felelősséget nem
vállal. Kiskorúak csak szülői felügyelettel és a szülő felelősségére vehetik
igénybe ezeket a szolgáltatásokat.
15.8. A wellness-részlegen található
öltözőszekrényekben elhelyezett, illetve a szálloda és a fürdő területén
őrizetlenül hagyott tárgyakért a szálloda nem vállal felelősséget.
16. Vis maior
16.1. Azon ok vagy körülmény
(például: háború, árvíz, tűz, időjárás viszontagságai, sztrájk, áramkimaradás,
csőtörés, etc.) amely felett nem bír ellenőrzéssel sem a Szolgáltató, sem a
Vendég -vis maior- bármely felet felmentik a szerződésből eredő kötelezettségei
teljesítése alól, amíg ezen ok vagy körülmény el nem hárul.
17. Záró rendelkezések
17.1. A teljesítés helye az a hely,
ahol Szolgáltató a szolgáltatást nyújtja.
17.2. A jelen ÁSZF és a felek közti
szerződés által nem szabályozott kérdésekre a magyar Polgári Törvénykönyv
rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni. Szolgáltató és Vendég jogviszonyára
egyebekben a magyar jogszabályok irányadóak.
17.3. A szolgáltatás igénybevételéből
eredő bármely jogvita lefolytatására a teljesítés helye szerint illetékességgel
és hatáskörrel rendelkező bíróság az illetékes.
17.4. A szállás-szolgáltatási
szerződés megkötése esetén Vendég elfogadja, hogy elolvasta és megértette a
fenti feltételeket és szabályokat, és egyetért az azokban foglaltakkal. Az ÁSZF
a későbbiek során módosulhat, mely módosítást a Szolgáltató a szálloda
honlapján tüntet fel, illetve az érvényes és hatályos ÁSZF-et a szálloda
recepcióján is
Általános feltételek
A szobaárak euróban ill. forintban
kerültek meghatározásra. Tartalmazzák a félpanziós ellátást, a
wellness-szolgáltatásokat (élménymedence, napozóterasz, fitnessterem, szaunák,
gőzkabin, sószoba, infraszauna), fürdőköpenyhasználatot, a zárt parkoló
használatát, internethasználatot és az ÁFÁ-t. Nem tartalmazzák az idegenforgalmi
adót. Csomagajánlatok esetében a szolgáltatások a fentiektől eltérhetnek. A
foglalás csak annak visszaigazolásával együtt érvényes, melyet rendszerünk
néhány percen belül automatikusan az Ön által megadott e-mail címre megküld. Az
árak előzetes értesítés nélkül változtathatóak, ami természetesen nem érvényes
a már visszaigazolt szobaárakra. Szállása megrendelésével Ön és cégünk között
szerződés jön létre.
Check-in
A szobák az érkezés napján 14 00 óra után foglalhatók el, ennél
korábban kérésre – a szálloda telítettségétöl függöen – visszaigazolást
követően foglalhatók.
Check-out
A szobákat az utazás napján legkésőbb 11:00 óráig kérjük
elhagyni. Kérjük érkezéskor – de legkésőbb az elutazás előtti napon – jelezze
11:00 óra utáni elutazási szándékát a recepción!
A távozás napján a late check out szolgáltatást (késői távozást)
az alábbiak szerint biztosítjuk:
·
11.00 órától 16.00 óráig: 5.000.-Ft egyszeri díj ellenében
·
16.00 óra után 1 éjszaka szállás díj ellenében
Rendelése akkor válik garantálttá, amikor :
a.
átutalás esetén a 50 % előleg beérkezik
számlánkra
b.
hitelkártya és bankkártya esetén – azonnal. Az előleg no show (nem megérkezés) és lemondás esetén egyaránt
NEM VISSZATÉRÍTENDŐ! Az előleg beérkezését követően előlegszámlát küldünk.
Lemondási feltételek
Egyéni foglalások esetében:
A foglalás 50% előleg befizetésével garantált, amely lemondás
esetén nem térítendő vissza. 72 órán belül, illetve no
show (nem megérkezés) és le nem mondás esetén a kötbér a megrendelt
szolgáltatás 100%-a. Programcsomagok, különleges ajánlatok választása esetén
kérjük, ellenőrizzék az azokban leírt lemondási feltételeket! Lemondást és
módosítást kizárólag e-mailben és megerősítő telefonhívás útján lehet
bonyolítani, minden ilyen esetben kérem, keresse értékesítőnket (e-mail, fax, telefon
útján)!
Az egyéni Vendég foglalását az
érkezést (érkezés napján 15:00 óra) legalább 72 órával megelőzően a megrendelt
szolgáltatások összegének 50%-os kötbér összeg kiszámázása és megfizetése
mellett lemondhatja, amennyiben nem szerepel ettől eltérő információ a
visszaigazolásában. Amennyiben a Vendég általi lemondásra az érkezést megelőző
72 órán belül kerül sor, vagy a lemondás nem történik meg, illetőleg a Vendég
nem érkezik meg (no show), a kötbér a megrendelt
szolgáltatás ellenértékének 100%-a.
Illaberek turistaház felhívja a figyelmet, hogy az alábbi
esetekben is az általános lemondási feltételeket érvényesíti, azaz vis maior-ra
történő, vagy COVID-dal kapcsolatos hivatkozásokokat nem tud elfogadni:
·
akár a
vendég/megrendelő/szolgáltatást igénybe-vevő működését, részéről a szolgáltatás
igénybe vételét, akár a szálláshely működését, vagy a megrendelt
rendezvény/fellépés megtarthatóságát jogszabály vagy hatósági/hivatali
rendelkezés korlátozza, akadályozza, mivel a szolgáltatást ezen esetben is előkészítjük,
illetve a rendelkezésre álló keretek között nyújtjuk.
·
COVID vagy
veszélyhelyzeti rendelkezések esetén, mivel a szolgáltatást ezen esetben is
előkészítjük, illetve a rendelkezésre álló keretek között nyújtjuk.
Az általános lemondási feltételeink tehát a
COVID járvánnyal összefüggő okból eltérést nem engednek, lévén a járvány és
annak hatásai ismertek, azokkal számolni kell, a megrendelés ennek tudatában
történik. Lemondás esetén tehát, kivétel nélkül, a kifizetett előleg
visszatérítésére a vendég/megrendelő az általános szabályok szerint jogosult.
Megrendeléseik, illetve foglalásaik leadásával a z Illaberek Turistaház ezen
előírását automatikusan elfogadja a megrendelő, szolgáltatás igébe vevője.
Kiemelt-és ünnepi időszakokban lemondás, vagy no
show=meg nem jelenés esetén, nem visszatérítendő az előleg.
Csoportos foglalások esetén az alábbi lemondási feltételek
érvényesek:
CSOPORTOS - LEMONDÁSI FELTÉTELEK:
- 30 nappal érkezés előtt kötbérmentes
- 30-21 napon belül történt lemondás esetén a megrendelt
szolgáltatások 30 %-a,
- 21-14 napon belül történt lemondás esetén a megrendelt
szolgáltatások 60 %-a,
- 14-7 napon belül történt lemondás esetén a megrendelt
szolgáltatások 75 %-a,
- 7 napon belül történt lemondás esetén a megrendelt
szolgáltatások 100%-a fizetendő lemondási díj / kötbér jogcímen.
- A megrendelt létszámban történő maximum 10%-os módosítást
érkezés előtt 72 órával áll módunkban elfogadni, ez utáni lemondásokat, vagy
meg nem érkezett (no show) a szálloda kötbérként
kiszámlázza.
Az Illaberek turistaház felhívja a figyelmet, hogy az alábbi
esetekben is az általános lemondási feltételeket érvényesíti, azaz vis maior-ra
történő, vagy COVID-dal kapcsolatos hivatkozásokokat nem tud elfogadni:
·
akár a
vendég/megrendelő/szolgáltatást igénybe-vevő működését, részéről a szolgáltatás
igénybe vételét, akár a szálláshely működését, vagy a megrendelt
rendezvény/fellépés megtarthatóságát jogszabály vagy hatósági/hivatali
rendelkezés korlátozza, akadályozza, mivel a szolgáltatást ezen esetben is
előkészítjük, illetve a rendelkezésre álló keretek között nyújtjuk.
·
COVID vagy
veszélyhelyzeti rendelkezések esetén, mivel a szolgáltatást ezen esetben is
előkészítjük, illetve a rendelkezésre álló keretek között nyújtjuk.
Az általános lemondási feltételeink tehát a
COVID járvánnyal összefüggő okból eltérést nem engednek, lévén a járvány és
annak hatásai ismertek, azokkal számolni kell, a megrendelés ennek tudatában
történik. Lemondás esetén tehát, kivétel nélkül, a kifizetett előleg
visszatérítésére a vendég/megrendelő az általános szabályok szerint jogosult.
Megrendeléseik, illetve foglalásaik leadásával az illaberek turistaház
ezen előírását automatikusan elfogadja a
megrendelő, szolgáltatás igénybe vevője.
Fizetési feltételek
Szállodánkban az alábbi fizetőeszközöket fogadjuk el:
1.
Készpénzes fizetés: magyar forint vagy euro
2.
SZÉP kártya - MKB, K&H és OTP
3.
VISA, Eurocard-Mastercard, Maestro hitelkártya, American Express
A kártyás terhelés forintban történik. A bankkártyával történő
fizetés esetén a sikeres tranzakciót követően – ez a bankkártya érvényessége és
a fedezet ellenőrzése utáni elfogadást jelenti -, a Kereskedelmi és Hitelbank
elindítja a Kártyabirtokos számlájának terhelését a megrendelt szolgáltatások
30%-ával. A fennmaradó 70% a foglalás garanciájaként szállodánkban
elő-engedélyeztetésre kerül. A tényleges fizetés szállodánkban, elutazáskor
történik. Az online fizetéshez szükséges információk megadása a Kereskedelmi és
Hitelbank oldalán keresztül, titkosított adatkommunikációval történik.
Bankkártyás és hitelkártyás fizetéskor a Megrendelőt átirányítjuk a Bank
fizetőoldalára, és a fizetés közvetlenül a Bank által üzemeltetett, a
nemzetközi kártyatársaságok szabályai és biztonsági előírásai szerint működő
oldalon történik. Az előengedélyeztetés szállodánkban történik az Ön által
megadott adatok alapján (hitel-, vagy bankkártyaszám, érvényességi idő, stb.).
Igény esetén reptéri transzfert biztosítunk térítés ellenében.
Személyes adatok kezelése
Az Ön személyes adatainak védelme a molier Kft. és partnerei számára kiemelt
fontosságú. A weboldalunk használata közben szükséges, azonosításra alkalmas,
személyes jellegű adatok begyűjtése és feldolgozása megfelel az érvényben lévő
magyar adatvédelmi előírásoknak (1992. évi LXIII. törvény). Szállásfoglalásával
tudomásul veszi a szállásfoglalási feltételeket. További információkért vagy
foglaláshoz kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot az alábbi elérhetőségeken:
Tel. 06306119144 06203997694 e-mail: illaberekturistaház@gmail.com .
Az Ön kényelme és személyes adatai védelmében, kérjük érkezéskor kapott
szobakártyáját minden étkezéshez hozza magával és helyezze az asztalra!